För ungefär ett och ett halvt år sedan ringde Försäkringskassan och meddelade mig att det assistansbolag jag då anlitade inte längre fick bedriva sin verksamhet. Situationen blev akut, och jag stod inför den utmaningen att inom 14 dagar hitta en ny assistansanordnare bland de tusentals tillgängliga på marknaden.
Att navigera genom den omfattande listan av assistansanordnare verkade som en oöverkomlig uppgift när jag först försökte på egen hand. Internet framstod som en djungel av information, och jag kände mig överväldigad. Då slog det mig att jag kunde vända mig till assistansmatchning och förlita mig på Matz Ekman, som har djup insikt och omfattande erfarenhet inom området.
Att sortera igenom alla tillgängliga alternativ själv var helt enkelt inte möjligt, särskilt med tanke på den tidspress jag befann mig under. Att söka hjälp från någon som var insatt i branschen kändes som det mest logiska valet. Inom loppet av bara några dagar hade Matz presenterat fyra potentiella assistansanordnare för mig att överväga.
Det var genom denna professionella och specialiserade assistansmatchningstjänst som jag fann det assistansbolag som jag fortfarande är nöjd med idag. Att ha tillgång till Matz Ekmans expertis och nätverk gjorde hela processen smidigare och mindre stressig. Jag är tacksam för att ha fått den hjälpen och det stöd som behövdes för att hitta en pålitlig och lämplig assistansanordnare för mina behov.